מועצת גדולי התורה התכנסה והורתה להתנגד לכמה נושאים

איתי גדסי 2 Comment on מועצת גדולי התורה התכנסה והורתה להתנגד לכמה נושאים

בישיבת המועצת השתתפו חברי הכנסת של אגודת ישראל שר הבריאות יעקב ליצמן סגן השר מאיר פרוש ח"כ מוזס וח"כ אייכלר. ומלבד הח"כים השתתפו גם הרב קופמן מ'וועד הישיבות' והרב גולדקנופף מ'הוועדה למען השבת'

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל התכנסה הערב בבית אגודת ישראל בירושלים.

בישיבת המועצת השתתפו חברי הכנסת של אגודת ישראל שר הבריאות יעקב ליצמן סגן השר מאיר פרוש ח"כ מוזס וח"כ אייכלר. ומלבד הח"כים השתתפו גם הרב קופמן מ'וועד הישיבות' והרב גולדקנופף מ'הוועדה למען השבת'.

בתחילת הישיבה ישבו האדמורים לדון ללא חברי הכנסת ולאחר מכן נכנסו חברי הכנסת כדי לשמוע את ההחלטות ולהציג את עמדתם.

לקול חי נודע כי על סדר יומה של מועצת גדולי התורה עמדו מספר נושאים, חילולי השבת בארץ, עדכון הנוגע לצה"ל ולדו"ח ועדת המנכ"לים אותו הביא יו"ר ועד הישיבות הרב קופמן, נושא החינוך והמחוז החרדי וכן נושא מצוקת הדיור במגזר החרדי.

בנושא הגיוס הציג יו"ר ועד הישיבות הרב קופמן את ענייני הגיוס לקראת החלטת בג"צ בנושא חוק הגיוס וטיוטת דוח המנכ"לים שהוגשה לבג"צ וכן לפני התקנות עליהן אמור לחתום שר הביטחון ליברמן אשר היועץ המשפטי של משרד הביטחון דורש תקנות אשר עלולות להיות בעייתיות מבחינה חרדית.

כפי שחשפנו בעבר בין הסעיפים אשר עליהם מתנגדים הנציגים החרדים בתוקף: הגברת הפיקוח והאכיפה ל-3 פעמים בשנה ושימוש במאגרי מידע מקסימליים כפי שנכתב בדוח המנכ"לים. והתנגדות להקמת מנהלת חרדים בצה"ל.

כמו"כ, חברי הכנסת הודיעו כי יתנגדו נחרצות לסעיף "הקמת מערך קשר לקהילה החרדית", כאשר בטיוטת דוח המנכ"לים נכתב כי מערך הרכזים יופעל תוך יצירת קשר עם הישיבה ועם בני נוער, ובעצם נותן דריסת רגל בתוככי עולם התורה לאותם מגייסים. כשכמובן החרדים יתנגדו נחרצות גם למעודדי הגיוס הפועלים בישיבות ובציבור החרדי, כאשר לראשונה מודה משרד הביטחון על פעילותם של מעודדי הגיוס בציבור החרדי (עמ' 51 בדוח המנכ"לים).

שני סעיפים נוספים אשר צפויים לעורר את חברי הכנסת לפעולה, "הליך ההכרה בישיבות יתנהל באופן שיעגנו תבחינים משמעותיים לקיומו של מוסד לימוד יציב ומקצועי", כך שבעצם אם החליטו מבקרי האגף הביטחוני-חברתי של משרד הביטחון שהישיבה לא מקצועית לטעמם, יוכלו לשלול לה את ההכרה לאלתר. וכן סוגיית חידוש ההכרה כל 2-5 שנים, דבר אשר צפוי להערים קושי בלתי סביר על הישיבות.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    כל זה קורה כשהחרדים בקואליציה?

  2. 1

    גולדקנופף עשה מעשה מחוצף ביותר כאשר כבעלות זכיינית להפעלת צהרוניים ארצית הגיע להסכם עם משרד החינול
    הכופה על מוסדות חינוך להיות מוכתבים על ידי משרד החינוך באמצעותו לגבי סדר היום ותכני הלימוד בצהרונים
    מדובר פשוט בבגידה בציבור החרדי עבור בצע כסף!!!!!!! מה לו ולהשתתף בוועידת מועצת גדולי התורה והחסידות???